Eindelijk voorstellen vanuit Deventer
Geplaatst: 19 aug 2020, 23:28
Goede avond allemaal,
Ik ben alweer sinds eind Juni dit jaar lid, en ik had me nog niet voorgesteld. Vandaar dat het toch wel eens tijd wordt mezelf voor te stellen.
Gerolf Wilting, 34 jaar, woon in Deventer vader Van 2 kinderen (1,5 en 5) En man van Ilona (vaker op de TT geweest dan mezelf); momenteel in het bezit van 2 boldor's 1 750 F2 uit 82 (compleet maar loop of sloop) en een 900 uit 80.
De liefde begon bij het kopen van mijn eerste fiets, een bekende van me had toen de 750 te koop (toen nog met kuip). Ik ben me toen meer in de Bold gaan verdiepen en een fiets met zoveel historie en zon mooie kont kon ik niet laten gaan.
De 750 heb ik nu wat jaren in mijn bezit, met het idee deze op te knappen (hij is namelijk met spuitbus matzwart gespoten, door de vorige eigenaar)
Maar helaas is hij door allerlei prive zaken onder het kleed beland, omdat hij mij in Assen op de TT had laten staan waarna ik hem aan moest drukken.
Vanwege tijd en wel weer willen rijden de 900 gekocht.
Ook hier zien was kopen, liefde maakt blind etc.
Kleur, en ja stickers niet orgineel OK (staat op de lijst, maar eerst rijden)
Tenminste dat was het plan, naar de koop terug gereden vanuit omgeving Venlo naar Deventer. Eerst rustig warm laten draaien, toen even los getrokken en ja de PK's kwamen los.
Bij het van de snelweg draaien bleef de Motor hoog stationair lopen en plofte af en toe. Om niet hetzelfde te laten gebeuren als met de 750 overnacht de 900 in mijn schuur op de brug en heb ik direct een afspraak gemaakt bij een monteur van Ten Kate. Naar een inspectie werd duidelijk dat ze inderdaad liefde nodig had. Dat heeft ze gekregen bij de huidige km stand van krap 80.000;
-Olie en filter
-Bougies
- Caberateurs ultrasoon gereinigd en O-ring
- klepdeksel pakking vervangen en bout linksvoor voorzien van Helicoil
- Kleppen opnieuw gesteld
-Filter achter de benzine kraan.
Ze rijdt sinds dien weer heerlijk en loopt als een zonnetje.
Na wat korte ritjes 50 km heeft ze een paar week stil gestaan
Toen ik haar aan het poetsen was kwam ik de aansluiting boven de startmotor tegen dit draadje zat nog met 1 stukje vast, deze opnieuw gemonteerd. En de kabel die door de startmotor loopt was aan elkaar gesoldeerd en lag bloot tegen het blok. Ook deze opnieuw gesoldeerd en geisoleerd.
Nog weer een kort ritje gemaakt en weggezet enkele dagen later start ze niet meer.
Omdat ik niet kan rijden dacht ik, nu ga ik me eerst eens voorstellen.
Groet, Gerolf
Ik ben alweer sinds eind Juni dit jaar lid, en ik had me nog niet voorgesteld. Vandaar dat het toch wel eens tijd wordt mezelf voor te stellen.
Gerolf Wilting, 34 jaar, woon in Deventer vader Van 2 kinderen (1,5 en 5) En man van Ilona (vaker op de TT geweest dan mezelf); momenteel in het bezit van 2 boldor's 1 750 F2 uit 82 (compleet maar loop of sloop) en een 900 uit 80.
De liefde begon bij het kopen van mijn eerste fiets, een bekende van me had toen de 750 te koop (toen nog met kuip). Ik ben me toen meer in de Bold gaan verdiepen en een fiets met zoveel historie en zon mooie kont kon ik niet laten gaan.
De 750 heb ik nu wat jaren in mijn bezit, met het idee deze op te knappen (hij is namelijk met spuitbus matzwart gespoten, door de vorige eigenaar)
Maar helaas is hij door allerlei prive zaken onder het kleed beland, omdat hij mij in Assen op de TT had laten staan waarna ik hem aan moest drukken.
Vanwege tijd en wel weer willen rijden de 900 gekocht.
Ook hier zien was kopen, liefde maakt blind etc.
Kleur, en ja stickers niet orgineel OK (staat op de lijst, maar eerst rijden)
Tenminste dat was het plan, naar de koop terug gereden vanuit omgeving Venlo naar Deventer. Eerst rustig warm laten draaien, toen even los getrokken en ja de PK's kwamen los.
Bij het van de snelweg draaien bleef de Motor hoog stationair lopen en plofte af en toe. Om niet hetzelfde te laten gebeuren als met de 750 overnacht de 900 in mijn schuur op de brug en heb ik direct een afspraak gemaakt bij een monteur van Ten Kate. Naar een inspectie werd duidelijk dat ze inderdaad liefde nodig had. Dat heeft ze gekregen bij de huidige km stand van krap 80.000;
-Olie en filter
-Bougies
- Caberateurs ultrasoon gereinigd en O-ring
- klepdeksel pakking vervangen en bout linksvoor voorzien van Helicoil
- Kleppen opnieuw gesteld
-Filter achter de benzine kraan.
Ze rijdt sinds dien weer heerlijk en loopt als een zonnetje.
Na wat korte ritjes 50 km heeft ze een paar week stil gestaan
Toen ik haar aan het poetsen was kwam ik de aansluiting boven de startmotor tegen dit draadje zat nog met 1 stukje vast, deze opnieuw gemonteerd. En de kabel die door de startmotor loopt was aan elkaar gesoldeerd en lag bloot tegen het blok. Ook deze opnieuw gesoldeerd en geisoleerd.
Nog weer een kort ritje gemaakt en weggezet enkele dagen later start ze niet meer.
Omdat ik niet kan rijden dacht ik, nu ga ik me eerst eens voorstellen.
Groet, Gerolf